Klanten winnen
salesguide header.jpg

Over ons

Over ons

 
 
 

Salesguide

Dit zijn wij

Bent u als ondernemer of producent op zoek naar nieuwe klanten? Of heeft u geen ruimte om bestaande klanten uit te bouwen?  Is uw organisatie nog niet klaar om de gewenste groei te realiseren of ontbreekt het aan de middelen?  ? Dan kan SalesGuide veel voor u betekenen. 

SalesGuide is expert in de salesprocessen van business to business (b2b) bedrijven. Wij kijken of uw business model en key performance indicators (KPI’s) aansluiten bij de missie en visie van uw bedrijf. We onderzoeken waar eventuele knel- & verbeterpunten zitten, stellen hier een ontwikkelingsplan voor op en implementeren dit bij u op de werkvloer. Het is ook mogelijk om gehele salesprocessen uit handen te geven. Denk hierbij aan o.a.: accountmanagement, marktonderzoek, offerte-afhandeling, online-sales en tele-sales. Daarnaast assisteren wij u graag in het opschalen van uw onderneming en het vinden  van uw ideale klanten.

Als sinds 2012 verleent SalesGuide haar diensten aan de b2b bedrijvenmarkt. In acht jaar heeft SalesGuide veel ervaring opgedaan op de nationale én internationale markt waardoor we nog kundiger zijn geworden in het koppelen van bedrijven en in het assisteren van de sales. We hebben voor zowel multinationals als scale-ups en lokale bedrijven succesvol waarde toegevoegd. Grote namen zijn Assa-Abloy, Order2Cash, Sanoma en Airborne. 

Anders dan andere salesbedrijven is SalesGuide ervaren en actief op alle niveaus van het salesproces. Zo geven we strategisch advies en begeleiding, maar werken we ook met mensen, processen en systemen. Bovendien zijn we niet bang om onze handjes “vuil” te maken aan de eerdergenoemde operationele taken. Hierdoor kunt u bij één partner  terecht voor al uw sales-gerelateerde vraagstukken.
SalesGuide gaat altijd op zoek naar de ultieme win-win situatie voor alle betrokkenen; bedrijf, klant, professionals en werknemers. Bovendien zijn we snel, flexibel, innovatief en gedreven door moderne technologie.

SalesGuide werkt met het zevendelige “Leveren! Denken en doen“ stappenplan, waarmee zeven fundamenten als startpunt in kaart worden gebracht die vervolgens aan de hand van zeven verbeter thema's tot het einddoel gebracht worden. De zeven fundamenten zijn:

  1. Doel                    (ambitie doel, target en businesscase)

  2. Plan                     (campagne, planning en tijd)

  3. Propositie           (USP, markt, trends, persona en segmenten)

  4. Data                     (doelgroepen, data kwaliteit en kwalificaties)

  5. Overtuiging       (positionering en de intrinsieke overtuigingskracht van producten en diensten)

  6. Service Design  (gebaseerd op klantbehoefte en vermogen organisatie)

  7. Organisatie        (Mensen, processen en systemen)


Vervolgens de zeven verbeter thema's:

  1. Rapportages & KPI’s        (juist gedefinieerd en in de juiste frequentie?)

  2. Gogme                               (creatief denken en doen als marktkoopman)

  3. Alignement                       (winnend team? 7 habits, verantwoordelijkheid, ambitie, kwaliteit, interactie)

  4. Continue verbetering     (wat verbeterd? Wat zijn issues en kansen? Wat nog uit te zoeken?)

  5. Snelheid                            

  6. Tevredenheid                   (alle betrokkenen tevreden? NPS, feedback en reviews)

  7. Resultaten                        (gewenst)

Samenvattend

SalesGuide biedt dus b2b salesoplossingen aan multinationals, scale-ups en MKB bedrijven, waarbij altijd op zoek gegaan wordt naar een win-win situatie voor alle betrokkenen. SalesGuide is hierbij actief op strategisch, functioneel en operationeel niveau en heeft in haar achtjarig bestaan een zeven-stappenplan ontwikkeld waarmee bij elk bedrijf effectief en efficiënt knel- en verbeterpunten in kaart gebracht worden.