Klanten winnen
salesguide header.jpg

Over ons

Over ons

 
 
 

Salesguide

Dit zijn wij

Autonome Groei

Bent u als ondernemer of producent op zoek naar nieuwe klanten? Of heeft u geen ruimte om bestaande klanten uit te bouwen?  Is uw organisatie nog niet klaar om de gewenste groei te realiseren of ontbreekt het aan de middelen?  Dan kan Salesguide veel voor u betekenen. 

Salesguide is expert in de salesprocessen van business to business (b2b) bedrijven. Wij kijken of uw business model en key performance indicators (KPI’s) aansluiten bij de missie en visie van uw bedrijf. We onderzoeken waar eventuele knel- & verbeterpunten zitten, stellen hier een ontwikkelingsplan voor op en implementeren dit bij u op de werkvloer. Het is ook mogelijk om gehele salesprocessen uit handen te geven. Denk hierbij aan o.a.: accountmanagement, marktonderzoek, offerte-afhandeling, online-sales en tele-sales. Daarnaast assisteren wij u graag in het opschalen van uw onderneming en het vinden  van uw ideale klanten.

Als sinds 2012 verleent SalesGuide haar diensten aan de b2b bedrijvenmarkt. In acht jaar heeft Salesguide veel ervaring opgedaan op de nationale én internationale markt waardoor we nog kundiger zijn geworden in het koppelen van bedrijven en in het assisteren van de sales. We hebben voor zowel multinationals als scale-ups en lokale bedrijven succesvol waarde toegevoegd.  

Anders dan andere salesbedrijven is SalesGuide ervaren en actief op alle niveaus van het salesproces. Zo geven we strategisch advies en begeleiding, maar werken we ook met mensen, processen, data en systemen.
Salesguide gaat altijd op zoek naar de ultieme win-win situatie voor alle betrokkenen; bedrijf, klant, professionals en werknemers. Bovendien zijn we snel, flexibel, innovatief en gedreven door moderne technologie.

Salesguide werkt met het zevendelige “Leveren! Denken en doen“ stappenplan, waarmee zeven fundamenten als startpunt in kaart worden gebracht die vervolgens aan de hand van zeven verbeter thema's tot het einddoel gebracht worden. De zeven fundamenten zijn:

  1. Doel                    

  2. Plan                  

  3. Propositie   

  4. Organisatie

  5. Data & systemen                

  6. Processen  

  7. Mensen

  8. Executie

De zeven verbeter thema's:

  1. Rapportages & KPI’s

  2. Gogme                               

  3. Team alignment                       

  4. Continue verbetering     

  5. Snelheid                            

  6. Tevredenheid                  

  7. Resultaat                        

NIET Autonome groei Buy & Build

Salesguide heeft ervaring in het identificeren van Buy & Build kansen in de markt, het verrichten van marktonderzoek voor niet-autonome groei inclusief concrete kansen. Salesguide beschikt over een platform waarbij de in kaart gebrachte markten kunnen worden gesegmenteerd en geselecteerd waarna een concrete dealflow van Launching Platforms en add-ons kan worden geïdentificeerd, gesopurced en geconverteerd op een datagedreven en transparante wijze. Zo ontstaat een gelijkmatige dealflow waarmee buy & build ambities worden waargemaakt.

Samenvattend

Salesguide ondersteunt bij autonome en niet-autome groei. Datagedreven. We doen dit voor investeerders, private equity, family offices, de grootzakelijke markt, MKB bedrijven en scale ups, waarbij altijd op zoek gegaan wordt naar een win-win situatie voor alle betrokkenen. Salesguide is hierbij actief op strategisch, organisatorisch en operationeel niveau.